Facebook Fashiolista Google + Instagram Instagram

.

.
.

MY FACE CARE

Thursday, 23 July 2015


Od dłuższego czasu zbierałam się do przygotowania wpisu poświęconego mojej codziennej pielęgnacji skóry twarzy.  Jeśli chodzi o kosmetyki, których używam również jestem minimalistką. Kieruję się zasadą mniej znaczy więcej, stawiając na jakość produktów. Kolejną bardzo ważna dla mnie rzeczą jest skład. Cenię sobie kosmetyki naturalne, wolne od wszelkich sztucznych substancji upiększających. Produkty o naturalnym składzie goszczą u mnie już od dawna. Jedne sprawdzają się lepiej, inne gorzej. Każda z nas powinna znaleźć te, które spełniają wymagania naszej cery. To co jest skuteczne dla mnie, może okazać się nietrafione dla kogoś innego. Warto próbować i szukać, nie zapominając o tym, że piękna skóra to nie sama pielęgnacja. To jak wygląda nasza cera jest często odzwierciedleniem  diety, ogólnego stanu zdrowia, stresu i wielu innych czynników takich jak papierosy, alkohol. Mam kilka prostych zasad, którym jestem wierna. Po pierwsze pielęgnacja od wewnątrz: zbilansowana dieta, picie wody. Następnym krokiem jest pielęgnacja od zewnątrz. Podstawą jest oczyszczanie: dokładny demakijaż, stosowanie peelingów,  żeli oczyszczających skórę. Osobiście peelingi stosuję max. 2 razy w tygodniu, zawsze na wieczór. Nie ma mowy o pójściu spać bez zmycia makijażu. Nocą nasza skóra się regeneruje, rezultaty będą marne z warstwą nieczystości zebranych podczas całego dnia. Mówiąc już o spaniu, warto często zmieniać poszewkę poduszki. Ważne jest też używanie osobnego ręcznika do wycierania twarzy. Poranne mycie twarzy ograniczam do żelu rumiankowego lub przepłukania wodą. Kolejnym etapem, po oczyszczaniu jest nawilżanie. Na noc warto używać kremu intensywnie nawilżającego, bogatego w składniki aktywne. Prawie codziennie używam też genialnego serum z witaminą C.  W zależności o fazy miesiąca, moja skóra wymaga innej pielęgnacji. Czasem potrzeba więcej nawilżania, czasem mniej. Problematycznym punktem na mojej twarzy są okolice oczu. Mam alergię i oczy  często są podkrążone. Używałam już różnych kremów, jednak nie spotkałam się jeszcze z takim, który by się u mnie sprawdził na 100%. Stąd pytanie do Was: możecie polecić jakiś porządny krem pod oczy?  Na dzień, pod makijaż używam lekkiego kremu nawilżającego do twarzy. Moimi ulubionymi produktami są odświeżające wody do pryskania twarzy. Ukochana woda różana, odświeżająco-nawilżająca, która nadaje się idealnie do odświeżania makijażu w ciągu dnia. Posiadam też wodę z wyciągu kwiatu pomarańczy, która poza odświeżaniem oczyszcza, używam jej po wieczornym oczyszczaniu. Dodatkowo, raz na jakiś czas używam do pielęgnacji olejku z awokado. Nasączam nim wacik i przecieram twarz, chodzę tak jakiś czas, w ramach maski nawilżającej. Moja skóra lubi takie 'kąpiele' w olejku z awokado, nadaje się do całego ciała. Na usta codziennie nakładam masło shea o zapachu białego piżma, od tego produktu jestem uzależniona. Na niespodzianki i niedoskonałości stosuję maść z witaminą A, przyspiesza regeneracje i gojenie się skóry. Na zdjęciach poniżej widnieją wszystkie moje ulubione i godne polecenia produkty. Wciąż szukam tego jedynego kremu pod oczy. Ten od Sylveco jest dobry do nawilżania i podstawowej pielęgnacji, jednak nie radzi sobie z moim wymagającymi oczami. 

Oczyszczanie: Sylveco - peeling oczyszczający (ok 29pln)
Sylveco - rumiankowy żel do twarzy (ok 20pln)
Garnier - płyn mieclearny (ok20pln)

Nawilżanie: Ava - krem z ekstraktem z ogórka (ok 30pln)
Ava- serum z witaminą C (ok 30pln)
Sylveco - łagodzący krem pod oczy (ok 25pln)
Sylveco - lekki krem nagietkowy (ok29pln) polecam też ten brzozowy

Odświeżanie: Fitomed - woda różana (15pln)
Fitomed - woda pomarańczowa (ok 20pln)

Produkty uzupełniające: Olejek z Awokado kupiłam w Almie (ok 30pln)
Organique - masło shea (35pln)
Maść z witaminą A - kupiłam w aptece (ok 5pln)











9 comments:

  1. Bardzo dobrze podchodzisz do tego - liczy sie jakosc, a nie ilosc. Naturalne są lepsze wlasnie pod wzgledem skladu, dzialania na pewno tez ;-) na pewno przyjrzę się tym, które tu opisałaś. Pozdrawiam, zapraszam ;)

    ReplyDelete
  2. Bardzo się ciesze że robisz takie przydatne posty ... mam na myśli ten post o tym co zabierasz na wakacje i ten o kosmetykach ! Nawet nie masz pojęcia jak fajnie się to czyta:)

    Pozdrawiam :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. bardzo się cieszę :)

      Pozdrawiam!

      Delete
  3. no bardzo przydatny post;d

    http://kataszyyna.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Fajne produkty, sama niektóre muszę wypróbować ;)

    http://sk-artist.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Zaskakująco dużo sylveco :) też mam u siebie większość kosmetyków tej marki :) Cenię je za naturalny skład, działanie i rozsądną cenę.
    Próbowałaś już nowej linii Sylveco - Biolaven? Skusiłam się na cała serię i są równie dobre, teraz mam dylemat, które kupować, więc pewnie zrobię mix sylveco-biolaven :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To jeszcze nie wszystko, mam też szampon do włosów i pomadkę. Przypadła mi do gustu ta firma, bardzo mi służy. Nie próbowałam jeszcze tej nowej linii, czytałam pochlebne opinię więc to kwestia czasu :)

      Delete
  6. Taki krótki post, a tyle cennych wskazówek przekazałaś...

    ReplyDelete

Dziękuję za wszystkie komentarze!

Thank you for all of your lovely comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back To Top