Facebook Fashiolista Google + Instagram Instagram

.

.
.

HOLIDAY ESSENTIALS

Sunday, 5 July 2015



Holiday is coming for me and probably for many of you my dear Readers. I've chosen the list of essential items for a summer getaway to some hot places. My rule is to travel light and to select the itmes that I can combine together in many interesting ways.  I usually choose versatile and constrained colours, these are my favourite and my comfort colours. The advantage is that I can easily mix them. Denim jeans, shorts, jackets will look nice with most of the colours. Yet nothing is more universal than wearing black, white and shades of grey on your tops, sweatshirts, t-shirts etc. Light summery dresses are a must when on holiday. My favourite trend this season is dressing it down by setting a dress with sporty sneakers or espadrilles. You can quickly transform your look into something more formal by changing the shoes, adding some delicate gold earring and a pop of red on your lips.  Let's summerize it step by step!
_____

Wakacyjne wyjazdy się zbliżają, dla mnie i z pewnością dla wielu z Was, moi drodzy Czytelnicy. Przygotowałam dziś krótkie zestawienie wakacyjnych 'niezbędników', czyli rzeczy bez których nie potrafię obejść się na urlopie w ciepłym miejscu. Moja zasada to podróżowanie 'lekko', dlatego wybieram elementy garderoby, które można ze sobą łączyć na wiele interesujących sposobów. Od zawsze stawiam klasykę i stonowane kolory, w takich czuję się komfortowo i dobrze - co jest dla mnie najważniejsze. Zaletą takich kolorów jest to, że do siebie pasują. Jaensowe spodnie, szorty czy kurtka będą wyglądać dobrze z większością barw. Jednak, w moich oczach, nic nie uzupełni ich lepiej niż noszenie czerni, bieli czy odcieni szarości na bluzkach, topach, swetrach itd.  Wybierając się na wakacje nie możemy zapomnieć o sukienkach, są niezastąpione.  Moim ulubionym trendem tego sezonu jest noszenie sukienki z bardziej sportowym obuwiem lub espadrylami, gdy chcemy wyglądać bardziej na luzie.  Zestawienie takie można ekspresowo zmienić w coś bardziej wyszukanego zakładając np. sandały na obcasie, dodając delikatną złotą biżuterie i odrobinę czerwieni na usta.  Poniżej krok po kroku wszystko to, co znajdzie się w mojej walizce. To przykładowe elementy, radzę by każdy modyfikował listę zależnie od swojego stylu i upodobań. 


TOPS / GÓRA
tank tops in white, grey and black / topy w odcieniach czerni, bieli i szarości
t-shirts in white, grey and black / koszulki w odcieniach czerni, bieli i szarości
one sweatshirt or cardigan (I'll go for grey!) / bluza lub lekki sweter (stawiam na coś szarego)
a light jacket (might be a light khaki parka, denim or leather jacket) / lekka kurtka (jeansowa katanka, parka lub ramoneska)
a special occasion blouse (with some embroidery, crochet elements, fringes… you never know when it can come in handy!) / bluzka na specjalne wyjście (dekolt, zdobienie, koronka - nigdy nie wiadomo kiedy może się przydać)

BOTTOMS / DÓŁ
shorts: denim, white and black / szorty w odcieniach czerni i bieli, jeansy
a pair of skinny jeans (in denim or white) / para długich jeansów (stawiam na jasne kolory)
sweaTpants or comfy leggings /spodnie dresowe lub wygodne legginsy
one favourite skirt / ulubiona spódniczka

DRESSES / SUKIEKI
a striped dress / sukienka w paski
a crochet little white dress / lekka biała sukienka (koronkowa lub lniana)
a black classy dress / klasyczna czarna sukienka do noszenia na co dzień i na wieczór
and some more of your favourites (I've got lots of these, dresses are light so there is always room for them in my suitcase!) / sukienki są lekkie można pozwolić sobie na zabranie jeszcze kilku ulubionych

SHOES / OBUWIE
comfortable sneakers preferably in white / wygodne obuwie sportowe, najlepiej białe
light espadrilles (they are comfy and versatile) / lekkie espadryle (są wygodne i pasują do wszystkiego)
sandals (a casual and special occasion ones!) / sandały (para na co dzień i na wieczór)
flip-flops / klapki lub japonki

ACCESSORIES / AKCESORIA
a hat or cap / kapelusz lub czapka
swimsuit / strój kąpielowy
delicate jewellery (gold stud earrings, watch, bracelet) / delikatna ulubiona biżuteria
beach bag or backpack / plecak lub torba plażowa
sunglasses / okulary przeciwsłoneczne z filtrem UV
beach towel / duży ręcznik plażowy
day-time bag and evening purse / torebka codzienna i bardziej elegancka

5 comments:

  1. Bardzo przydatny post :-). Ciesze sie bardzo ze napisałaś co zabierasz bo ja mam problem zawsze gdy gdzieś wyjeżdżam co mam zabrać... albo za dużo albo za mało i mniej przydatne rzeczy. Teraz stawiam na konkretne pakowanie się i na rzeczy które będa mi potrzebne i które założe :-).

    Pozdrawiam ! Dużo pięknych zdjęć przywieź i się nam pochwal. Uważaj na siebie, baw się dobrze !

    ReplyDelete
  2. Zgadzam się praktycznie co do słowa ;) mam podobny niezbędnik :) pozdrawiam i zapraszam :)

    ReplyDelete
  3. Wszystkie propozycje są super! Ja muszę właśnie zaopatrzyć się w espadryle:)
    http://modajestnaszapasja.blogspot.com/2015/07/1-inspirations.html
    Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad u mnie <3

    ReplyDelete
  4. Daria, jakie biuro podróży wybrałaś? Czym kierowałaś się przy wyborze hotelu? Trudno mi się zdecydować na jakąś ofertę, szczególnie, że koleżanka wybierając Grecję trafiła jak kulą w płot, a kasę za wyjazd wyłożyła dużą. Nie chcę podzielić jej losu. W ubiegłym roku chyba też wybrałaś Grecję (o ile dobrze pamiętam)czy masz tam sprawdzony hotel..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. W zeszłym roku byłam na Sardynii, ale wycieczka nie była z biura, organizowaliśmy ją ze znajomymi na własną rękę. Teraz wybrałam TUI, biuro polecał mi mój słuchacz, który dużo podróżuje. Podobno Neckermann też jest dobre. Ja wybrałam ofertę Last Minute, nie zależy mi na super hotelach i luksusach bo jadąc na wakacje nie jadę do 'hotelu'. Dla mnie najważniejsze jest miejsce i ludzie, zachwycam się okolicami, widokami, pięknem nowych miejsc. Wybrałam hotel, który wydaję mi się całkiem fajny, jak będzie zobaczę. Podzielę się moją opinią po powrocie :) Pozdrawiam

      Delete

Dziękuję za wszystkie komentarze!

Thank you for all of your lovely comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back To Top